Vračila
Vračilo blaga in reklamacije
1. Pravica do odstopa od pogodbe
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik
pravico (iz 43.c člena Zakona o varstvu potrošnikov), da v 14 dneh podjetju
sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo
odločitev. Šteje se, da je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku.
Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je
neposreden strošek vračila blaga. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo naše
podjetje vrnilo vsa opravljena plačila najkasneje v 14-ih dneh po prejemu sporočila
o odstopu od pogodbe.
Od kdaj teče rok za odstop od pogodbe?
Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena Zakona o varstvu
potrošnikov, začne teči rok za odstop od pogodbe pri dobavi blaga od dneva, ko
je potrošnik sprejel blago.
Obveznosti prodajalca pri odstopu od
pogodbe
V kolikor v primeru odstopa od pogodbe, na željo kupca ni bila izvršena
zamenjava blaga, prodajalec vrne celotno kupnino v roku 14 dni od prejetja
obvestila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku
z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je
potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik
zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
2. Vračilo blaga, kupnine
Kupec mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v
nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se
je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv kupec. Kupec odgovarja
za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno
potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Vrnjeno blago pošljite na naš naslov: Makalonca,
Andreja Sever s.p., Mestni trg 10, 4220 Škofja Loka
Potrošnik mora blago, s katerim iz kakršnega koli
razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po oddanem sporočilu o
prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za povračilo celotne
kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne sme prejetega blaga neovirano
uporabljati v času do odstopa od pogodbe.
Ne gre namreč za nakup na preizkušnjo: nakup na
daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih ima ta pri nakupu v navadni
trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled in preizkus prejetega blaga v
obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja in kot je to
običajno v prodajalnah (npr. pomeri oblačilo). Vsakršno »preizkušanje« in drugo
rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče šteti za uporabo blaga, kar pomeni,
da potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje
posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in
delovanja blaga.
Priložena mora biti kopija računa in vsi ostali
spremni dokumenti. Kupec sam nosi breme za nevarnost izgube, poškodbe ali
uničenja izdelka, ki ga želi vrniti ali zamenjati, razen če je do tega prišlo
brez njegove krivde. Edin strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od
pogodbe je strošek, ki nastane pri vrnitvi predmeta nakupa.
Postopek zamenjave blaga
Podjetje Makalonca, Andreja Sever s.p. v primeru zamenjave blaga na željo
potrošnika zahteva vračilo blaga na naslov Makalonca, Andreja Sever s.p.,
Mestni trg 10, 4220 Škofja Loka. Podjetje vam nemudoma vrne kupnino za izdelek.
Stranka lahko kasneje naredi novo naročilo za blago, katerega želi imeti. šele
ko bo izdelek prispel na omenjen naslov, podjetje Makalonca, Andreja Sever s.p.
pošlje nov izdelek (iz ustvarjenega novega naročila) potrošniku na podan
naslov.
3. Uveljavljanje garancije
Potrošnik lahko napako reklamira
kadarkoli v garancijskem roku. Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za
izdelke, za katere je obvezna garancija (seznam teh izdelkov določa Pravilnik o blagu, za katerega se izda garancija za
brezhibno delovanje) in za tiste, za katere je bila dana prostovoljna garancija. V
garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva brezplačno odpravo napake.
Če napake ni mogoče odpraviti ali je podjetje ne odpravi v skupnem roku 45 dni,
lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek. Po preteku tega
roka se popravilo blaga opravlja le proti plačilu. šele če popravilo ni mogoče
ali ga podjetje ne izvrši v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva
zamenjavo za nov, brezhiben izdelek.
Kakšen je postopek uveljavljanje
garancije?
Kupec mora v garancijskem roku in pod garancijskimi pogoji s pisno vlogo od
dajalca garancije zahtevati odpravo napak, pri tem pa mora predložiti tako
izdelek kot garancijski in servisni list ter kopijo računa. Kupec z odpravo
napak ali nadomestitvijo izdelka nima nobenih stroškov. Če prodajalec ugotovi,
da je do napake na izdelku prišlo zaradi nepravilnega ravnanja kupca, zaradi
česar se izkaže, da je garancijski zahtevek neupravičen, bo izdelek s pisnim
obvestilom poslal nazaj na njegove stroške.
Pošljite nam sporočilo po elektronski pošti info@makalonca.si, osebno prinesite v trgovino ali pa se obrnite na prodajalca.
4. Uveljavljanje stvarne napake
Reklamacijo iz naslova stvarne napake pa lahko
potrošnik uveljavlja za vsak kupljeni izdelek (kar pomeni, da lahko potrošnik
zaradi napake na izdelku, za katerega ni bila dana garancija, uveljavlja
pravice iz stvarne napake, enako pa se lahko odloči tudi v primeru, če ne želi
uveljavljati garancije za izdelek, za katerega je bila dana garancija).
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako na
izdelku reklamira pri prodajalcu, in sicer v dveh mesecih od odkritja
stvarne napake (za napake, ki se na izdelku pokažejo po dveh letih od
prevzema, pa prodajalec ne odgovarja več), ter po lastni izbiri zahteva odpravo
napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga
ali vračilo plačanega zneska. Potrošnik mora v obvestilu o napaki
natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Če
napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni,
ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če o napaki obstaja spor, mora podjetje v
enakem roku podati potrošniku pisen odgovor.
5. Pravica potrošnikov
Potrošnik lahko napake na kupljenem blagu uveljavlja
iz naslova garancije ali iz naslova stvarne napake v skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju
ZVPot).
6. Vračilo kupnine
Prodajalec vrne prejeta plačila potrošniku v 14 dneh z
enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik
izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi
tega ne nosi nobenih stroškov.
7. Ko blaga ni na zalogi
Zgodi se, da potrošnik odda naročilo preko spleta,
prodajalec ga potrdi, kasneje pa sporoči, da naročenega blaga nima na zalogi;
blago je bilo že plačano. Podjetje mora izpolniti svoje obveznosti v roku 14
dni od sklenitve pogodbe, razen če se stranki dogovorita drugače. Če blago ni
na razpolago in prodajalec zato ne more izpolniti svoje obveznosti, mora o tem
takoj obvestiti potrošnika in mu vrniti vsa opravljena plačila. Denar je
potrebno vrniti takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v 14 dneh po prejemu
sporočila o odstopu od pogodbe.
Vir: Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, Uradni list RS, št. 98/04 -; UPB, 117/04 Skl. US, 46/06 Odl. US, 114/06 - ZUE, 126/07, 86/09, 78/11, 38/14, 19/15)
Pošljite nam sporočilo po elektronski
pošti info@makalonca.si, osebno prinesite v trgovino ali pa se obrnite na
prodajalca.